Τρίτη, 12 Νοεμβρίου 2013

«Ο ΥΠΕΡΒΑΤΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΜΑΧΑΡΙΣΙ»

«Ο ΥΠΕΡΒΑΤΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΜΑΧΑΡΙΣΙ»
του Πρωτοπρ. Κυριακού Τσουρού Γραμματέως της Σ.Ε. επί των αιρέσεων

«Πανεπιστήμιο» ή παραθρησκευτική οργάνωση είναι τελικά η κίνηση του Μαχαρίσι Μαχές Γιόγκι;


    Τις τελευταίες ημέρες οι οπαδοί του Μαχαρίσι επεδίωξαν να επιτύχουν στην Κρήτη την απόκτηση μεγάλης εκτάσεως γης για να εγκαταστήσουν το «Μινωικό Πανεπιστήμιο Παγκόσμιας Ειρήνης», το οποίο ασφαλώς θα αποτελούσε παράρτημα του MIU (Διεθνές Πανεπιστήμιο Μαχαρίσι). Στόχος τους να προωθήσουν την «Τεχνική» του Υπερβατικού Διαλογισμού», η οποία κατ' αυτούς, είναι μια «Επιστήμη της Δημιουργικής Διάνοιας» ή μια «Τεχνολογία του Ενοποιημένου Πεδίου» ή αλλιώς «Βεδική Επιστήμη και Τεχνολογία».

Είναι γνωστό όμως ότι πολλές σύγχρονες παραθρησκευτικές οργανώσεις αυτοανακηρύσσονται σε «Πανεπιστήμια» ή «Ακαδημίες» ή «Σχολές» ή «Ινστιτούτα Ψυχολογίας» κ.λ.π. Το επιστημονικοφανές αυτό προσωπείο είναι μια ύπουλη μέθοδος να προωθηθούν ως δήθεν επιστημονικές αλήθειες, οι θέσεις και οι διδασκαλίες των ομάδων αυτών πού κάθε άλλο παρά επιστημονικές είναι. «Έτσι διαπιστώνουμε συχνά ότι ανύποπτοι πολίτες εμπλέκονται σε αποκρυφιστικές ή γκουρουϊστικές ομάδες, με την εντύπωση ότι ακολουθούν μια επιστημονική μέθοδο, η οποία θα τους προσφέρει λύση προσωπικών ή οικογενειακών ή επαγγελματικών και άλλων προβλημάτων τους. «Άλλωστε οι υποσχέσεις τους είναι ιδιαίτερα δελεαστικές: «Εσωτερική ικανοποίηση, ευτυχία, δημιουργικότητα, ελευθερία, εκπλήρωση των άμεσων αναγκών και ιδανικών του ανθρώπου είναι τα αποτελέσματα του Υπερβατικού Διαλογισμού».

Είναι άραγε ο «Υπερβατικός Διαλογισμός» (ΥΔ) πράγματι επιστήμη;
Πρωτίστως πρέπει να πούμε ότι σε καταλόγους σεκτών (παραθρησκευτικών ομάδων) πού έχουν συνταχθεί από Κρατικούς φορείς του εξωτερικού (βλέπε κείμενο Γαλλικής Εθνοσυνελεύσεως), η κίνηση του ΥΔ του Μαχαρίσι χαρακτηρίζεται ως σέκτα. Η Ομοσπονδιακή Γερμανική Κυβέρνηση κατατάσσει την κίνηση αυτή στις «θρησκείες Νεότητος» (εφημ. Moncher Merkuz 27.9.78). Στις ΗΠΑ μια δικαστική απόφαση του 1977 θεώρησε ότι ο ΥΔ έχει χαρακτηριστικά θρησκείας και απαγόρευσε τη διδασκαλία του στα σχολεία.
Εξ άλλου η οργάνωση αυτή διδάσκει (επιβάλλει) τον διαλογισμό και μάλιστα δύο φορές την ημέρα. Ο διαλογισμός όμως δεν είναι μια απλή επιστημονική μέθοδος της «πρακτικής ψυχολογίας» πού βοηθάει τον «ασκούμενο» σ' αυτόν ή «και τους άλλους» «να καταπολεμήσουν δραστικά τόσο το στρες όσο και το άγχος», όπως υποστηρίζουν, αλλά μιά γκουρουϊστική «μέθοδος» πού οδηγεί στην «αυτοπραγμάτωση».

Ο διαλογισμός ασκείται γενικώς με την χρήση «μάντρα» (λέξεις πού αναφέρονται σε ινδουιστικές θεότητες), πού δίδονται στα πλαίσια μύησης. «Άλλωστε αυτή την μέθοδο την πήρε ο Μαχαρίσι από τον Γκουρού Ντέβ, ο οποίος θεωρήθηκε σ' ολόκληρη την Ινδία ως το μοναδικό ζωντανό παράδειγμα ύψιστου επιπέδου της εσωτερικής τελειότητας πού εκφράζεται στις Βέδας» (Ασημάκης Π. ΥΔ, Η Ψυχοφυσιολογία της συνείδησης, σελ. 71). Αυτός πάλι την πήρε από τον «φιλόσοφο» Σανκάρα πού με τη σειρά του πήρε γραμμή από την «Βεδική Παράδοση» (αυτόθι). Οι ίδιοι διδάσκουν ότι η άσκηση στον ΥΔ οδηγεί στις «ανώτερες καταστάσεις συνείδησης». Το ίδιο συμβαίνει και στον ΥΔ-Σίντι (σανσκριτικά σημαίνει τελειότητα).
Όποιος ασκείται σ' αυτόν «είναι δυνατόν να αναπτύξει τέτοιες δυνάμεις, όπως είναι η διαίσθηση, η τηλεπάθεια, η διόραση, η γνώση του μέλλοντος, ισχύ πάνω στο σώμα και στη φύση, το περπάτημα πάνω στο νερό και ο μετεωρισμός» (αυτόθι, σελ. 73). Κάπως έτσι, υποστηρίζουν, κατόρθωσε ο Χριστός και ο Απ. Πέτρος να «περπατήσουν στο νερό», αλλά και άλλοι πέτυχαν ανάλογες ικανότητες όπως ο Πυθαγόρας, ο Πλάτων, ο Βούδας κ.λ.π. Έτσι λοιπόν, κατά τον Μαχαρίσι, αυτά πού στις «ημέρες της άγνοιας είχαν ονομασθεί υπερφυσικές δυνάμεις, δεν είναι κάτι το υπερφυσικό. Όλα είναι μέσα στο πεδίο της ανθρώπινης ικανότητας» (Ασημάκη Π. αυτόθι, σελ. 76).

Ο ΥΔ υπόσχεται ακόμη την «διεύρυνση της συνείδησης», η οποία δεν μπορεί να διδαχτεί σωστά μέσα από βιβλία «παρά μόνον από ειδικά εκπαιδευμένους δασκάλους μέσω προσωπικής διδασκαλίας» (Ασημάκης Π. αυτόθι, σελ. 38). Καταπληκτική «εμπειρία» πού κατέγραψε το λεγόμενο «Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Ερευνών Μαχαρίσι (MERU) είναι ότι «...όταν το σώμα ανυψώνεται στον αέρα αισθάνομαι μεγάλη εσωτερική ειρήνη, να γίνονται ένα η καρδιά, το σώμα και το περιβάλλον» (αυτόθι, σελ. 80).

Αλλά ο ΥΔ υπόσχεται θαυμαστά αποτελέσματα και για το κοινωνικό σύνολο, αφού «η τετραγωνική ρίζα του 1% ενός πληθυσμού πού εφαρμόζει ομοθυμαδόν το πρόγραμμα του Υπερβατικού Διαλογισμού-Σίντι βελτιώνει την ποιότητα της ζωής του συνόλου... σε επίπεδο όχι μόνο ατομικό, άλλα πόλεων, νομών, κρατών καθώς και παγκόσμια» (αυτόθι, σελ. 79).
Το 1990 ο Μαχαρίσι είχε κάνει «προσφορά σε κάθε Κυβέρνηση», με την οποία υποσχόταν την «αναδόμηση ολόκληρου του κόσμου», την «δημιουργία του παραδείσου στη γη». Η προσφορά έλεγε ότι η ενεργοποίηση «της τετραγωνικής ρίζας του 1% του πληθυσμού πού ασκεί ΥΔ», είναι αρκετή «για να μειώσει εντυπωσιακά αρνητικές τάσεις όπως φιλονικίες, εγκληματικότητα και ασθένειες». Δυστυχώς, φαίνεται ότι οι κυβερνήτες της γης απέρριψαν την προσφορά αυτή, γι αυτό εξακολουθεί ο κόσμος να σπαράσσεται.
Το 1994 ο Μαχαρίσι είχε επιχειρήσει να ευεργετήσει τη χώρα μας και με πολιτικό τρόπο. Στη δεκαετία του '80 συγκρότησε στην Ελβετία «Παγκόσμια Κυβέρνηση της Εποχής του Φωτισμού». Έτσι συμμετείχε τότε στις Ευρωεκλογές με το «Κόμμα του Φυσικού Νόμου», πού αποτελεί την πολιτική πτέρυγα της κίνησης του, και έλαβε 1408 ψήφους. Μάλιστα είχε αναπτύξει και την «Ομάδα για την Κυβέρνηση», η οποία «περιλάμβανε την δημιουργία ομάδας 7.000 ατόμων πού θα ασκούν το γιογκικό μετεωρισμό (γιογκικό πέταγμα) και θεωρείται ως άμεση προτεραιότητα για τη χώρα μας με τα όσα δεινά πού περνά σε πολλούς τομείς» (π. Α. Αλεβιζοπούλου, Ψυχοναρκωτικά, σελ. 168).

Είναι και αυτό ένα παράδειγμα εισβολής της «θρησκείας» και του φονταμενταλισμού στην πολιτική σκηνή, παρόμοιο με την εισβολή του προτεσταντικού και του μουσουλμανικού φονταμενταλισμού στην πολιτική ζωή των ΗΠΑ.
Ένα ακόμη χαρακτηριστικό του ΥΔ είναι ότι κινείται μέσα στα πλαίσια του αποκρυφισμού. Όταν τον Νοέμβριο του 1996 το παράρτημα του Μαχαρίσι στην Αθήνα αγόρασε χώρο για να εγκαταστήσει το Κέντρο του, φρόντισε να κάνει την αγορά «σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Μαχαρίσι Σταπάτυα Βέδα (αρχιτεκτονική των Βεδών), ενώ η κατάλληλη μέρα και ώρα για την αγορά, την μετακόμιση και τα εγκαίνια, έγιναν σύμφωνα με τις υποδείξεις της Μαχαρίσι Τζυότις» (ινδική αστρολογία) (Τα Νέα του ΥΔ, χειμώνας 1997).
Ακόμη ο ΥΔ υπόσχεται την «τέλεια υγεία» μέσω της
Αγιουρβέδα, «του πιο ολοκληρωμένου επιστημονικού συστήματος Φυσικής Ιατρικής» (Ασημάκης, σελ. 149). Όμως η Αγιουρβέδα κατά τον εκπρόσωπό της στην Ελλάδα, σημαίνει «ζωή και γνώση» και δίνει κατεύθυνση «σε όλους αυτούς πού αποζητούν την αληθινή γνώση» και δεν έχει αυτοσκοπό την υγεία, άλλα «να αναζήτηση το πραγματικό νόημα της ζωής» (Οδηγός Σύγχρονης Θεραπευτικής 1999, σελ. 23).

Όλες αυτές οι διαπιστώσεις αποδεικνύουν πόσο «επιστημονική» είναι η κίνηση του ΥΔ του Μαχαρίσι και τί θέλει να «διδάξει» μέσω του «Πανεπιστημίου» της.

Τέλος, σημειώνουμε ότι η Κίνηση του ΥΔ του Μαχαρίσι Γιόγκι στην Ελλάδα δραστηριοποιείται υπό τους εξής τίτλους:
  • Κίνηση Μαχαρίσι Μαχές Γιόγκι
  • Υπερβατικός Διαλογισμός (Transcendental Meditation)
  • Αγιουρβέντα (γκουρού Μαχαρίσι)
  • Διεθνής Εταιρεία Διαλογισμού
  • Ελληνικό Κέντρο για την Προώθηση της Τεχνολογίας Μαχαρίσι του Ενοποιημένου Πεδίου
  • Κίνηση Πνευματικής Αναγέννησης
  • Πανεπιστήμιο Μ.Ι.U.
  • • Κόμμα Φυσικού Νόμου


(Ζ' Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη, Αλίαρτος 2026.9.1995).

     Κατακλείοντας, υπογραμμίζουμε ότι σύμφωνα με το άρθρο 9 της Συμβάσεως της Ρώμης (1950) «πάν πρόσωπον δικαιούται εις την ελευθερίαν σκέψεως, συνειδήσεως και θρησκείας». Τούτο όμως ισχύει εφ' όσον πρόκειται περί θρησκείας και μάλιστα «γνωστής» και όχι παραθρησκείας. Και τότε ακόμη η «ελευθερία εκδηλώσεως της θρησκείας» περιορίζεται όταν κινδυνεύει η δημόσια ασφάλεια και τάξη, η υγεία και η ηθική ή το δικαίωμα της ελευθερίας των άλλων (άρθρο 96).
Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν είναι μόνον οι πεποιθήσεις του Ορθοδόξου Κρητικού λαού, πού απορρίπτουν ως ξένο σώμα την παρουσία μιας ινδουιστικής παραθρησκευτικής ομάδας μέσα στο Ορθόδοξο σώμα της περιοχής. Είναι και το γεγονός ότι απειλούνται έννομα αγαθά, όπως είναι η δημόσια τάξη, η υγεία κ.ά. Το 1976, πρώην μυήτρια και συνεργάτρια του Μαχαρίσι είχε δηλώσει: «Με το σύστημα του Μαχαρίσι είχαμε κατά καιρούς και πολύ επικίνδυνα κρούσματα. Ένας νέος ασκούμενος στον ΥΔ και ενώ παρακολουθούσε ένα σεμινάριο του Μαχαρίσι στη Μαγιόρκα, αυτοκτόνησε. Ένας άλλος,... ασκούμενος κι αυτός στην ίδια Τεχνική έχασε παντελώς τη λαλιά του,... Κάποιος δε Έλληνας καπετάνιος... παρουσίασε πολλές ψυχικές διαταραχές και τον έκλεισαν δυστυχώς στο Ψυχιατρείο» (Ορθόδοξος Τύπος, 1.8.1976).

Γι' αυτό είναι απαραίτητο για να διαφυλαχθούν αυτά τα αγαθά, να καταρρίπτονται τα προσωπεία, ώστε να αποκαλύπτονται οι πραγματικοί σκοποί της πολυπρόσωπης και πολυώνυμης ξενόφερτης επιβουλής κατά του Ορθοδόξου Ελληνικού λαού.


ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΕΥΧΟΣ 30 - 2002



Read more: http://www.egolpion.com/maharishi_dialogismos.el.aspx#ixzz2kTDm4ml8

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου